Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

W ramach projektu "Gdzie słyszysz śpiew, tam śmiało wstąp" ( Johann Wolfgang von Goethe) - warsztaty dla chórzystów, zostało zorganizowanych pięć spotkań warsztatowych w terminie 6-13 kwietnia ( 6, 7,11,12 oraz 13 kwietnia) oraz koncert będący podsumowaniem działań. Warsztaty odbyły się w budynku MDK ZPO nr 2 w Białymstoku przy ul. Warszawskiej 79 a oraz w Pałacu Branickich przy ul. J, Kilińskiego 1. Wzięło w nich udział 35 uczestników zajęć chóralnych, mieszkańców Białegostoku. Warsztaty odbyły się pod kierunkiem Barbary Kornackiej - doktora sztuki w dziedzinie sztuki muzycznej oraz zawodowych muzyków. Podczas warsztatów pracowały wspólnie: dzieci i młodzież różnych grup wiekowych (uczestnicy w wieku od 7 do 18 lat). Warsztaty objęły: zbiorową emisję głosu, pracę nad utworami warsztatowymi (wokalno-instrumentalnymi) oraz pracę nad koncertem, który dał możliwość prezentacji opracowanego podczas warsztatów repertuaru. W ramach projektu został zorganizowany koncert podsumowujący warsztaty w dniu 13 kwietnia 2024 roku w Pałacu Branickich w Białymstoku, w którym wzięła udział białostocka publiczność, zainteresowana muzyką chóralną. Klimat oraz spójność stylistyczną uzyskano dzięki wzbogaceniu występu nową szatą dźwiękową, aranżacjami utworów z udziałem zespołu instrumentalnego. W jego skład wszedł, oprócz fortepianu, kwartet smyczkowy (skrzypce I i II oraz altówka i wiolonczela). Wybór instrumentów smyczkowych został podyktowany ich szczególnym brzmieniem i specyfiką kształtowania dźwięku, zbliżonym do głosu ludzkiego. Wstęp na koncert był bezpłatny, wzięło w nim udział około 200 osób.
W projekcie wzięli udział miłośnicy muzyki chóralnej pragnący poszerzać własne horyzonty, podejmujący działania mające na celu identyfikowanie i rozwijanie własnych zainteresowań. Dzięki ich udziałowi w warsztatach muzycznych zostały poszerzone ich zainteresowania, wzrosły umiejętności wokalno-muzyczne.

Uczestnicy „na żywo” spotkali się z brzmieniem różnych instrumentów smyczkowych. Instrumentaliści zaprezentowali ich budowę, zróżnicowane techniki wydobywania dźwięków. Chórzyści poszerzyli wiedzę o sposobach artykulacji, dynamiki i kolorystyki oraz wykorzystaniu tych elementów we frazowaniu i kształtowaniu napięć i kulminacji muzycznych. Zajęcia warsztatowe objęły również emisję głosu, ćwiczenia artykulacyjne i dykcyjne oraz kształtujące i rozwijające słuch melodyczny, harmoniczny i tembrowy.

Niewątpliwie udział w projekcie miał wpływ na kształtowanie postaw prospołecznych. Młodzi ludzie zjednoczyli się wokół wspólnego celu zdobycia umiejętności zaprezentowania opracowanego podczas warsztatów repertuaru, rozwinęli umiejętność współpracy w grupie. Uczestnictwo w działaniach miało pozytywny wpływ na kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami muzycznymi, kształtowanie gotowości do uczestnictwa w kulturze, poszanowanie tradycji i kultury.
Udział w spotkaniach warsztatowych wpłynął pozytywnie na rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz integracji uczestników chóru i zespołu instrumentalnego.
Na widowni podczas koncertu podsumowującego projekt zasiedli również byli chórzyści, uczestnicy zajęć MDK ZPO nr 2 w Białymstoku. Dzięki temu zostały nawiązane kontakty, znajomości, które wzmocniły potrzebę podejmowania aktywności i inicjatyw oraz pracy zespołowej. Pozwoliły na poznanie chórzystów, którzy tworzyli na przestrzeni lat historię grupy.

Jak wspomniano powyżej ukoronowaniem warsztatów był koncert w sali o barokowym wnętrzu, charakteryzującym się szczególnymi walorami akustycznymi. Koncert ten zarazem wpisał się w obchody 25-lecia Chóru MDK. Rozszerzył ofertę kulturalną miasta, wzbogacił codzienność mieszkańców, skłonił ich do refleksji, pomógł zaspokoić potrzeby kulturalne. Natomiast chórzystom koncert pozwolił na sprawdzenie swoich umiejętności i ich prezentację przed szerokim gronem odbiorców. Udział w koncercie w tak reprezentacyjnej miejscu przed publicznością miał na celu nabycie pewności podczas występów, podniesienie samooceny.

facebooklogo pn

Instagram tablicalogo bip

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Deklaracja dostępności.