Zadanie domowe 14
Witam moich wszystkich uczestników!
Bardzo się cieszę, że prawie w komplecie rozpoczniemy pracę w nowym roku szkolnym 2020/2021. Praca on-line nie ostudziła Waszego teatralnego zapału, rozwijania pasji i zdolności. Wiem, że tęsknicie za naszymi spotkaniami i zajęciami. Mam nadzieję, że wkrótce się zobaczymy. A tymczasem kolejne ćwiczenia.
Łamańce języka, wprawki dykcyjne, wierszyki…. sami widzicie jak wymagająca jest scena. Ważne jest nie tylko co mówicie – słowo, ale i jak je mówicie – dykcja. Ćwiczymy ją w przeróżnych kombinacjach i zadaniach. Macie do wyboru dwa teksty do pracy w domu. Stańcie przed lustrem i popatrzcie na siebie, na to, jak pracuje Wasza buzia, w jaki sposób się otwiera, czy pracuje symetrycznie. Pamiętajcie o pracy przepony i postawie. Teraz spróbujcie powiedzieć tekst w miejscu: maszerując, biec, podskakując obunóż, wymachując rękami. Własne pomysły mile widziane. Do dzieła!
1. Siedzą szczury pod podłogą,
drapią deski szczurzą nogą.
Sen o serze każdy ma,
chociaż deska skrzypi zła.
2. Ssssyk niósł wąż na swym języku,
ale myszki nie chcą syku.
Skryły się w szpinaku gąszcz,
patrząc, jak odchodzi wąż.
P. Jola