Zadanie domowe 14

Witam moich wszystkich uczestników!

Bardzo się cieszę, że prawie w komplecie rozpoczniemy pracę w nowym roku szkolnym 2020/2021.  Praca on-line nie ostudziła Waszego teatralnego zapału, rozwijania pasji i zdolności. Wiem, że tęsknicie za naszymi spotkaniami i zajęciami. Mam nadzieję, że wkrótce się zobaczymy.  A tymczasem kolejne ćwiczenia.

Łamańce języka, wprawki  dykcyjne, wierszyki…. sami widzicie jak wymagająca jest scena. Ważne jest nie tylko co mówicie – słowo, ale i jak je mówicie – dykcja.  Ćwiczymy ją w przeróżnych kombinacjach i zadaniach. Macie do wyboru dwa teksty do pracy w domu. Stańcie przed lustrem i popatrzcie na siebie, na to, jak pracuje Wasza buzia, w jaki sposób się otwiera, czy pracuje symetrycznie. Pamiętajcie o pracy przepony i postawie. Teraz spróbujcie powiedzieć tekst w miejscu: maszerując, biec, podskakując  obunóż, wymachując rękami. Własne pomysły mile widziane.  Do dzieła!

1.  Siedzą szczury pod podłogą,
     drapią deski szczurzą nogą.
     Sen o serze każdy ma,
     chociaż deska skrzypi zła.

2.  Ssssyk niósł wąż na swym języku,
     ale myszki nie chcą syku.
     Skryły się w szpinaku gąszcz,
     patrząc, jak odchodzi wąż.

P. Jola

facebooklogo pntablicalogo bip

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Deklaracja dostępności.