O pracowni...
Nauczanie języka angielskiego to przede wszystkim stworzenie pozytywnej atmosfery, która sprzyja nauce uczniów, motywowanie dzieci do nauki oraz wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych pomaga w budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym i poznawania innych kultur.
Obecnie prowadzę grupy 8 i 12 latków. W pracy z młodszymi głównie aktywizuję dzieci oraz ich uwagę. Wykorzystuję do tego materiały wizualne, gry i zabawy ruchowe oraz piosenki językowe. Skupiam się na używaniu krótkich, prostych zwrotów, ich powtarzalności, obrazowym i wyraźnym formułowaniu poleceń oraz słownictwie, które przyciąga uwagę i kojarzy się pozytywnie. W przypadku starszych uczniów potrzeby są zupełnie inne, dlatego zmieniają się metody. Wpływ na to ma również sama zmiana zakresu materiału, gdyż nastolatkowie są na dużo wyższym poziomie niż młodsze dzieci. Wraz z rozwojem językowym uczniów dostosowuję swój język i staram się oswajać uczniów z coraz bardziej skomplikowanymi strukturami, aby wejść na wyższy poziom komunikacji i stworzyć przestrzeń na nowe wyzwania. W tym celu wprowadzam na zajęciach dyskusje, filmy, obrazy, multimedia i grywalizację.