GRUPY ZAAWANSOWANE TEATRU 6 (12-16 ORAZ 16-18 LAT)
*ĆWICZENIE POBUDZAJĄCE TWÓRCZE MYŚLENIE- wymyślanie innego zastosowania przedmiotów. Weźcie do ręki przedmiot, którego używacie na co dzień (np. szczoteczkę do zębów) i spróbujcie wymyślić dla niego jak najwięcej nowych zastosowań , niezwiązanych z jego z normalną funkcją (np. szczoteczka do zębów mogłaby być użyta do drapania się po plecach itd.). Uruchomcie wyobraźnię i bawcie się dobrze.
*ROZWIJANIE WYOBRAŹNI-PRACA Z TEKSTEM
Naucz się na pamięć fragmentu tekstu a następnie spróbuj mówić go na różne sposoby np.:
-jako sprawozdanie sportowe
-spróbuj wyznać komuś miłość tym tekstem,
-przeproś kogoś tym tekstem za coś, co zrobiłeś nie tak
-sam wymyśl sobie intencję, emocję z jaką chcesz powiedzieć ten tekst
*PODSTAWOWE ZASADY PRACY I WSPÓŁPRACY NA SCENIE:
-KONCENTRACJA NA WYKONYWANYM DZIAŁANIU (NA SCENIE WIDAĆ, JEŚLI KTOŚ NIE JEST SKUPIONY , MYŚLI O CZYMŚ INNYM )
-WYCHODZĄC NA SCENĘ MUSIMY WIEDZIEĆ O CO CHODZI NASZEJ POSTACI , PO CO WYCHODZIMY NA SCENĘ, JAKI MAMY CEL I REALCJE Z INNYMI POSTACIAMI
-PRÓBUJEMY ZACHOWAĆ ŚWIADOMOŚĆ TEGO KTO I CO JEST NAJWAŻNIEJSZE W DANYM MOMENCIE NA SCENIE
-SŁUCHAMY NASZYCH PARTNERÓW SCENICZNYCH
-NIE GRAMY „NA PAMIĘĆ”- TZN. ZACHOWUJEMY SIĘ TAK , JAKBYŚMY NIE WIEDZIELI CO ZA CHWILĘ SIĘ WYDARZY , REAGUJEMY NA TO CO WIDZIMY I SŁYSZYMY
-STARAMY SIĘ NIE ZASŁANIAĆ SIEBIE NAWZAJEM
-STARAMY SIĘ NIE MÓWIĆ DO TYŁU SCENY,
-WAŻNE, ABYŚMY BYLI CIĄGLE OBECNI NA SCENIE, NASZE CIAŁO NIE MOŻE BYĆ ”PRYWATNE”, CAŁKOWICIE ROZLUŹNIONE I POZABAWIONE ENERGII