Ćwiczenia Dennisona - rysowanie oburącz
Ćwiczenia Dennisona
Rysowanie oburącz
Rysujemy obydwoma rękami jednocześnie tak by rysunek z jednej strony osi był lustrzanym odbiciem drugiej strony. Można rysować w powietrzu na „niewidzialnej planszy”. Kładziemy nacisk na proces rysowania, a nie na efekt. Unikamy oceny zarówno pozytywnej jak i negatywnej.
Poprawa umiejętności szkolnych: rozumienie kierunków, kodowanie i dekodowanie symboli pisanych, pisanie, literowanie, matematyka.
Zmiany w zachowaniu i postawie: świadomość lewej i prawej strony, widzenie peryferyjne, świadomość ciała, koordynacja i specjalizacja rąk i oczu, rozwój zdolności sportowych i umiejętności ruchowych.
Ćwiczenia Dennisona - leniwe ósemki
Leniwe ósemki
Ćwiczenie polega na rysowaniu lub wodzeniu oczami za przedmiotem poruszającym się po kształcie położonej ósemki (znaku nieskończoności). Punkt środkowy ósemki znajduje się na wysokości nosa, na poziomie wzroku rysującego. Ruch zaczynamy zawsze od punktu środkowego podążając w górę w lewo, zakreślamy koło (w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara), następnie z punktu środkowego w górę w prawo (kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara) zakreślamy pętlę wracając do punktu wyjścia. Ćwiczenie powtarzamy co najmniej trzy razy każdą ręką oddzielnie, następnie obydwoma rękami połączonymi razem przez splecenie palców i skrzyżowanie kciuków – kreśląc zawsze tak samo jak w opisie.
Poprawa umiejętności szkolnych: technika czytania (ruchy oczu od lewej do prawej), rozpoznawanie symboli w celu dekodowania języka pisanego, czytanie i rozumienie (pamięć skojarzeniowa długoterminowa).
Zmiany w zachowaniu i postawie: rozluźnienie oczu, szyi i ramion podczas ogniskowania wzroku, poprawa percepcji głębi, wzmocnienie ześrodkowania, równowagi i koordynacji.