Praca z książką „Kraina Szachów”

Podwójny szachowych i szach z odsłony 

Przyjrzyj się sytuacji „Podwójny szach” na stronie 50 -  ćwiczeniu nr 1 i 2. Ustaw bierki na szachownicy, tak jak są przedstawione na diagramach.

Widnieje tam sytuacja zwana „podwójnym szachem”. Die bierki jednocześnie szachują króla (czerwone kółka). Jedyną obroną przed podwójnym szachem jest ucieczka króla na bezpieczne, nieatakowane pole (zielone kółko).

Szach z odsłony – jest to sytuacja, kiedy jedna bierka wykonuje ruch, odsłaniając inną bierkę, która szachuje króla.

Szachowe ćwiczenia

  • Przygotuj szachownicę i bierki. Na stronie 51 są diagramy do uzupełnienia. Najpierw ustaw bierki na szachownicy, tak jak na diagramie. Popatrz uważnie, pomyśl – a potem zaznacz w książce, strzałkami (lub liniami) poprawny ruch.
  • W ten sposób zaznaczamy prawidłowy ruch na kolejnych diagramach na stronie 51 i 53.
  • W nagrodę możesz pokolorować rysunek na stronie nr 52.
  • Na koniec odpowiadasz na szachowe pytania (str. 53).
  • Gratuluję!!!!! Należy Ci się medal!
  • Poszukaj medalu i przyklej go obok szachowych pytań (str 53).

Galeria

Zdjęcia archiwalne

Układanie jesiennej mandali

Zajęcia w grupie Dobry start  - listopad, grudzień 2017 r.

Udział Grupy Rytmicznej w programie wielkanocnym, który odbył się 27.03.2015 r. w MDK.

Grupa Rytmika. Udział w Orszaku Trzech Króli, styczeń 2015 r.

Zajęcia grupy Dobry Start grudzień 2014 r.

O pracowni...

Cele i zadania Pracowni Arteterapii

  • Wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka z zastosowaniemmetod arteterapeutycznych w celu poprawy koordynacji sensomotorycznej, koncentracji oraz funkcjonowania dziecka w najbliższym otoczeniu.
  • Zaspokajanie wrodzonej potrzeby ruchu dziecka oraz aktywizacji umysłu.
  • Rozwój samodzielnego myślenia i kreatywności, wyobraźni przestrzennej, pamięci wzrokowej i strategicznego myślenia dzieci dzięki edukację przez szachy.

Zagadnienia programowe

  • Zabawy stymulujące koordynację ciała: poprawa organizacji ciała w przestrzeni, doskonalenie świadomości ruchu.
  • Rozwijające ćwiczenia ruchowe dr Paula Dennisona zwiększające możliwości dziecka z zakresu: komunikacji, organizacji i skupienia.
  • Ćwiczenia i zabawy rytmiczno-ruchowe przy muzyce (choreoterapia).
  • Stosowanie dźwięku, śpiew, gra na instrumentach, improwizacja oraz słuchanie muzyki, relaksacja i wizualizacja (muzykoterapia).
  • Edukacja przez szachy:

- rozwijanie i ćwiczenie wyobraźni przestrzennej dziecka, określanie odległości między przedmiotami, stron świata, kierunków .
- uczenie skutecznego działania, wiary we własne możliwości, odpowiedzialności, ponoszenia konsekwencji swoich decyzji.

  • Wyrażanie uczuć i odzwierciedlanie wewnętrznych doświadczeń za pomocą sztuk plastycznych oraz kreatywne rysowanie.

facebooklogo pntablicalogo bip

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Deklaracja dostępności.