GRUPY ZAAWANSOWANE TEATRU 6 (12-16 ORAZ 16-18 LAT)
*ĆWICZENIE POBUDZAJĄCE TWÓRCZE MYŚLENIE- wymyślanie innego zastosowania przedmiotów. Weźcie do ręki przedmiot, którego używacie na co dzień (np. szczoteczkę do zębów) i spróbujcie wymyślić dla niego jak najwięcej nowych zastosowań , niezwiązanych z jego z normalną funkcją (np. szczoteczka do zębów mogłaby być użyta do drapania się po plecach itd.). Uruchomcie wyobraźnię i bawcie się dobrze.
*ROZWIJANIE WYOBRAŹNI-PRACA Z TEKSTEM
Naucz się na pamięć fragmentu tekstu a następnie spróbuj mówić go na różne sposoby np.:
-jako sprawozdanie sportowe
-spróbuj wyznać komuś miłość tym tekstem,
-przeproś kogoś tym tekstem za coś, co zrobiłeś nie tak
-sam wymyśl sobie intencję, emocję z jaką chcesz powiedzieć ten tekst
*PODSTAWOWE ZASADY PRACY I WSPÓŁPRACY NA SCENIE:
-KONCENTRACJA NA WYKONYWANYM DZIAŁANIU (NA SCENIE WIDAĆ, JEŚLI KTOŚ NIE JEST SKUPIONY , MYŚLI O CZYMŚ INNYM )
-WYCHODZĄC NA SCENĘ MUSIMY WIEDZIEĆ O CO CHODZI NASZEJ POSTACI , PO CO WYCHODZIMY NA SCENĘ, JAKI MAMY CEL I REALCJE Z INNYMI POSTACIAMI
-PRÓBUJEMY ZACHOWAĆ ŚWIADOMOŚĆ TEGO KTO I CO JEST NAJWAŻNIEJSZE W DANYM MOMENCIE NA SCENIE
-SŁUCHAMY NASZYCH PARTNERÓW SCENICZNYCH
-NIE GRAMY „NA PAMIĘĆ”- TZN. ZACHOWUJEMY SIĘ TAK , JAKBYŚMY NIE WIEDZIELI CO ZA CHWILĘ SIĘ WYDARZY , REAGUJEMY NA TO CO WIDZIMY I SŁYSZYMY
-STARAMY SIĘ NIE ZASŁANIAĆ SIEBIE NAWZAJEM
-STARAMY SIĘ NIE MÓWIĆ DO TYŁU SCENY,
-WAŻNE, ABYŚMY BYLI CIĄGLE OBECNI NA SCENIE, NASZE CIAŁO NIE MOŻE BYĆ ”PRYWATNE”, CAŁKOWICIE ROZLUŹNIONE I POZABAWIONE ENERGII
AKTORZY TEATRU 6 POWTARZAJĄ TEKST
A ICH KREATYWNOŚĆ NIE MA GRANIC :)
ZADANIE DOMOWE
GRUPY DZIECIĘCE
Witam Was serdecznie w nowym tygodniu
Cieszę się, że za oknem mamy słońce i jest coraz cieplej. Mam nadzieję, że macie się dobrze i jesteście zdrowi. Tęsknię za Wami, bardzo chciałabym się już z Wami zobaczyć, pewnie macie mi dużo do opowiedzenia a energia Was rozsadza
Propozycje teatralne ode mnie na ten tydzień:
- powtarzajcie tekst z uwagami, które Wam wysłałam w zeszłym tygodniu (pliki do pobrania na stronie, pod ostatnim zadaniem dla Was)
- nauczcie mamę, tatę, siostrę lub brata kilku naszych ćwiczeń :całusów „do palca”; „karpika”; uśmiechania się tylko jednym kącikiem ust (a potem drugim); kląskania; „grzybka” i parskania. Możecie dołączyć do tego inne ćwiczenia, które pamiętacie z zajęć. Sami także ćwiczcie przed lustrem- np. rano po umyciu zębów
- po rozgrzewce dykcyjnej możecie przeczytać Wasz tekst wolno i bardzo wyraźnie (o wiele wyraźniej niż mówicie na co dzień) a potem kilka razy sobie poparskujcie
- zbierajcie i zapisujcie sobie pomysły na sceny nad którymi pracowaliśmy i wasze role, kostiumy, rekwizyty. Wszystko omówimy, kiedy się spotkamy
- na facebooku MDK w cyklu „Z archiwum teatru” (post z 01.04.20) możecie znaleźć spektakl starszej grupy p.t: "Momo, czyli o złodziejach czasu i dziewczynce która zwróciła ludziom stracony czas". Obejrzyjcie sobie , co robią koledzy ze starszych grup
Życzę Wam udanego tygodnia i ściskam mocno.
Ewa Gajewska-Jasińska
ZADANIE DOMOWE GRUPY DZIECIĘCE TEATRU 6
Witam Was:)
Chciałabym ułatwić Wam powtarzanie tekstu dlatego poniżej są zamieszczone do pobrania teksty z przypomnieniem co,kiedy i gdzie robicie (teksty zaznaczone na zielono). Pomoże Wam to łatwiej przypomnieć sobie co się dzieje w trakcie scen. Powtarzając tekst przypominajcie sobie co robicie i gdzie jesteście kiedy go mówicie.
Tekst oznaczony jako gr 1 to tekst dla grupy, która ma zajęcia w poniedziałki od godziny 16:25 , a tekst opisany jako gr 2 jest dla grupy, która ma zajęcia w poniedziałki od 18:10.
Pozdrawiam Was serdecznie:)
AKTORZY TEATRU 6 W AKCJI- PILNIE PRACUJĄ NAD TEKSTAMI I DYKCJĄ:)
I DOBRZE SIĘ PRZY TYM BAWIĄ:)