GRUPY ZAAWANSOWANE TEATRU 6 (12-16 ORAZ 16-18 LAT)

*ĆWICZENIE  POBUDZAJĄCE TWÓRCZE MYŚLENIE- wymyślanie innego zastosowania przedmiotów. Weźcie do ręki przedmiot, którego używacie na co dzień (np. szczoteczkę do zębów) i spróbujcie wymyślić dla niego jak najwięcej nowych zastosowań , niezwiązanych z jego z normalną funkcją (np. szczoteczka do zębów mogłaby być użyta do drapania się po plecach itd.). Uruchomcie wyobraźnię i bawcie się dobrze.

*ROZWIJANIE WYOBRAŹNI-PRACA Z TEKSTEM

Naucz się na pamięć fragmentu tekstu a następnie spróbuj mówić go na różne sposoby np.:

-jako sprawozdanie sportowe

-spróbuj wyznać komuś  miłość tym tekstem,

-przeproś kogoś  tym tekstem za coś, co zrobiłeś nie tak

-sam wymyśl sobie intencję, emocję z jaką chcesz powiedzieć ten tekst

*PODSTAWOWE ZASADY PRACY I  WSPÓŁPRACY NA SCENIE:

-KONCENTRACJA NA WYKONYWANYM DZIAŁANIU (NA SCENIE WIDAĆ, JEŚLI KTOŚ NIE JEST SKUPIONY , MYŚLI O CZYMŚ INNYM )

-WYCHODZĄC NA SCENĘ  MUSIMY WIEDZIEĆ O CO  CHODZI NASZEJ POSTACI , PO CO WYCHODZIMY NA SCENĘ, JAKI MAMY CEL I REALCJE Z INNYMI POSTACIAMI

-PRÓBUJEMY ZACHOWAĆ ŚWIADOMOŚĆ TEGO  KTO I CO JEST NAJWAŻNIEJSZE W DANYM MOMENCIE NA SCENIE

-SŁUCHAMY NASZYCH PARTNERÓW SCENICZNYCH

-NIE GRAMY „NA PAMIĘĆ”- TZN. ZACHOWUJEMY SIĘ TAK , JAKBYŚMY NIE WIEDZIELI CO ZA CHWILĘ SIĘ WYDARZY , REAGUJEMY NA TO CO WIDZIMY I SŁYSZYMY

-STARAMY SIĘ NIE ZASŁANIAĆ SIEBIE NAWZAJEM

-STARAMY SIĘ NIE MÓWIĆ DO TYŁU SCENY,

-WAŻNE, ABYŚMY BYLI CIĄGLE OBECNI NA SCENIE, NASZE CIAŁO NIE MOŻE BYĆ ”PRYWATNE”, CAŁKOWICIE ROZLUŹNIONE I POZABAWIONE ENERGII

ZADANIE DOMOWE

GRUPY DZIECIĘCE

Witam Was serdecznie w nowym tygodniu

Cieszę się, że za oknem mamy słońce i jest coraz cieplej. Mam nadzieję, że macie się dobrze i jesteście zdrowi. Tęsknię za Wami, bardzo chciałabym się już z Wami zobaczyć, pewnie macie mi dużo do opowiedzenia a energia Was rozsadza

Propozycje teatralne ode mnie na ten tydzień:

  • powtarzajcie tekst z uwagami, które Wam wysłałam w zeszłym tygodniu (pliki do pobrania na stronie, pod ostatnim zadaniem dla Was)
  • nauczcie mamę, tatę, siostrę lub brata kilku naszych ćwiczeń :całusów „do palca”; „karpika”; uśmiechania się tylko jednym kącikiem ust (a potem drugim); kląskania; „grzybka” i parskania. Możecie dołączyć do tego inne ćwiczenia, które pamiętacie z zajęć. Sami także ćwiczcie przed lustrem- np. rano po umyciu zębów
  • po rozgrzewce dykcyjnej możecie przeczytać Wasz tekst wolno i bardzo wyraźnie (o wiele wyraźniej niż mówicie na co dzień) a potem kilka razy sobie poparskujcie
  • zbierajcie i zapisujcie sobie pomysły na sceny nad którymi pracowaliśmy i wasze role, kostiumy, rekwizyty. Wszystko omówimy, kiedy się spotkamy
  • na facebooku MDK w cyklu „Z archiwum teatru” (post z 01.04.20) możecie znaleźć spektakl starszej grupy p.t: "Momo, czyli o złodziejach czasu i dziewczynce która zwróciła ludziom stracony czas". Obejrzyjcie sobie , co robią koledzy ze starszych grup

Życzę Wam udanego tygodnia i ściskam mocno.

Ewa Gajewska-Jasińska

ZADANIE DOMOWE GRUPY DZIECIĘCE TEATRU 6

Witam Was:)

Chciałabym ułatwić Wam powtarzanie tekstu dlatego poniżej są zamieszczone do pobrania teksty z przypomnieniem co,kiedy i gdzie robicie (teksty zaznaczone na zielono). Pomoże Wam to łatwiej przypomnieć sobie co się dzieje w trakcie scen. Powtarzając tekst przypominajcie sobie co robicie i gdzie jesteście kiedy go mówicie.

Tekst oznaczony jako gr 1 to tekst dla grupy, która ma zajęcia w poniedziałki od godziny 16:25 , a tekst opisany jako gr 2 jest dla grupy, która ma zajęcia w poniedziałki od 18:10.

Pozdrawiam Was serdecznie:)

Pobierz scenariusz gr. 1

Pobierz scenariusz gr. 2

facebooklogo pntablicalogo bip

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Deklaracja dostępności.