GRUPY DZIECIĘCE TEATRU SZÓSTKA

Witam Was

Mam nadzieję, że macie się dobrze. Wiem od Waszych rodziców, że wielu z Was tęskni za naszymi spotkaniami . Ja też bardzo bym chciała się z Wami zobaczyć i wszelkie informacje na temat tego co u Was słychać, jak się macie- są dla mnie ważne. Uśmiecham się czytając wiadomości od Waszych rodziców  i wyobrażam Was sobie.

Mam dziś dla Was kolejne zadania związane z uczeniem się  wyrażania, przedstawiania emocji na scenie poprzez gesty, mimikę , ruch:

-spróbujcie poobserwować  różne osoby np. ze swojej rodziny: jak wyglądają kiedy się złoszczą lub cieszą a jak gdy są smutni lub się czegoś boją. Popatrzcie jak wtedy wygląda ich twarz, jaką mają pozycję ciała (czy ciało jest luźne czy napięte, co robią z dłońmi). Przyglądanie się innym ludziom to dla aktorów ważne źródło inspiracji

-pobawcie się z kimś z rodziny  w zabawę : „Emocje w……..”. No właśnie-w czym? Wybierzcie sobie jakąś część ciała, która będzie pokazywała emocje do odgadnięcia przez drugą osobę. Mogą to być np. tylko oczy, tylko usta lub tylko dłonie. Zgadujący ma 3 próby na zgadnięcie, potem zamieniacie się rolami. Trzeba dużo wyobraźni i  skupienia  żeby spróbować pokazać np. smutek tylko za pomocą stóp. Wybór emocji które chcecie pokazać  należy do Was

Jestem ciekawa jak wyjdzie Wam to ćwiczenie

Nie zapominajcie o regularnych ćwiczeniach buzi i języka, żeby po powrocie nie okazało się że Wasze języki i wargi kompletnie się rozleniwiły

Pozdrawiam Was bardzo mocno, a oprócz zdrowia życzę Wam dużo cierpliwości i spędzania czasu w kreatywny sposób (np. wykonując nasze zadania).

GRUPY ZAAWANSOWANE TEATRU 6 (12-16LAT) ORAZ (16-18 LAT)

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE WYOBRAŹNIĘ I KREATYWNOŚĆ

Ćwiczenie możecie wykonać leżąc, wyłącznie w waszej wyobraźni lub w miarę możliwości znaleźć miejsce dla siebie, gdzie możecie pobyć chwilę sami i wykonać je z ruchem. Starajcie się nic nie grać , nie pokazywać, tylko wyobrazić to sobie i poczuć  a potem pozwolić swojemu ciału wyrazić to:

-wyobraźcie sobie, że jesteście sami na łące-wyobraźcie sobie tę łąkę ( jak tam jest-jak ona wygląda, co jest wokół, jaka jest pogoda- czy jest ciepło czy zimno, jak się tam czujecie- ktoś jest np. zadowolony, ktoś się tam nudzi, komuś jest chłodno, komuś gorąco- sami zadecydujcie jak wam jest i spróbujcie to wyrazić waszym ciałem)

- chodzicie po łące

- zaczyna padać deszcz, który zamienia się w ulewę

-robi się zimno

-znów wychodzi słońce

-decydujecie się wrócić do domu

Jestem ciekawa, jakie obrazy podsunie Wam wasza wyobraźnia

Pozdrawiam

Ewa Gajewska-Jasińska

GRUPY DZIECIĘCE

Witam Was serdecznie

Na początku poproszę Was, żebyście zastanowili się, kiedy interesuje Was to co oglądacie np. w czasie spektaklu teatralnego lub występu  osoby opowiadającej coś lub mówiącej wiersz . Pomyślcie sobie, kiedy macie ochotę kogoś słuchać, kiedy  to co mówi i robi jest interesujące  a  kiedy tracicie zainteresowanie i zaczynacie się nudzić .

?????  CO WYMYŚLILIŚCIE ??????

Jest wiele czynników składających się na to, czy interesuje nas to co ktoś mówi do nas ze sceny. Jednym z najważniejszych jest to,  czy mówi to obojętnie czy też z energią a przede wszystkim z emocjami. Możemy mówić coś ze smutkiem, z radością, ze złością  i z wieloma innymi emocjami. Ważne, żeby emocja zawarta w tekście była dopasowana do sytuacji w której jest nasza postać oraz wynikała z jej charakteru .

Powtarzając tekst w tym tygodniu spróbujcie sobie przypomnieć charaktery waszych postaci oraz to z  jakimi emocjami mieliście mówić swoje teksty.

Na koniec mam krótkie ćwiczenie , do którego możecie zaprosić rodzeństwo lub rodziców. Za pomocą zwrotu: „dzień dobry” spróbujcie wyrażać różne uczucia. Powiedzcie to np.: ze złością, smutkiem, radością, niechęcią, żalem, radością lub strachem. Osoba która bawi się z Wami próbuje odgadnąć z jakim uczuciem mówiliście. Potem możecie się zamienić miejscami- ktoś mówi a Wy zgadujecie. Dobrej zabawyJ

Pozdrawiam Was

Ewa Gajewska-Jasińska

GRUPY DZIECIĘCE TEATRU 6

GRUPA 1 TEATRU 6

Pamiętacie  Waszą ulubioną  zabawę z naszych zajęć „ZMIENIAM SIĘ W….?”. Moglibyście spróbować pobawić się w nią w domu z rodzeństwem lub rodzicami. Wybierzcie jakiś przedmiot z otoczenia i spróbujcie się w niego zamienić. Znajdźcie kogoś, kto będzie zgadywał „czym” jesteście (do 3 razy sztukaJ). Możecie też wysłać mi zdjęcie jak przedstawiacie ten przedmiot a ja spróbuję zgadnąć co to.

GRUPA 2 TEATRU 6

Zadanie dla Was: spróbujcie stanąć przed lustrem i stworzyć z siebie jakąś rzeźbę-przybierzcie odpowiednią pozę i minę. Nadajcie jej tytuł (np. burza, smutek, radość , drzewo….) a potem poproście kogoś z rodziny, żeby spróbował odgadnąć jaki jest tytuł Waszej rzeźby. Możecie też wysłać mi zdjęcie takiej rzeźby a ja spróbuję odgadnąć jej tytuł.

Pozdrawiam serdecznie obie grupy. Mam nadzieję, że czujecie się dobrze.

Ewa Gajewska

facebooklogo pntablicalogo bip

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Deklaracja dostępności.